Frusen Cheesecake med Pepparkakor

Jag är tyvärr ingen finsmakare som uppskattar mögelost på pepparkakor men tänkte att något
roligt måste man ju kunna hitta på med dom!
Så efter lite klurande så tänkte jag på min frusna kiwi cheesecake.
Kan säga att det var super gott att byta ut kiwin mot pepparkakor!
 
Mascarponevisp 
200g mascarponeost 
5 dl vispgrädde 
4 ägg 
3,5 dl socker 
200g pepparkakor
 
Separera äggvitor och gulor men spara båda, vispa vitorna till ett hårt skum och ställ till sidan.
Vispa sen gulor och socker fluffigt, tillsätt mascarponeosten och rör försiktigt ihop.
Och till sist vispas grädden.
Vänd ihop allt till en jämn smet men vispa inte!
Jag väljer att göra det i denna ordningen för jag har bara en skål till min KitchenAid
(Då min underbara man råka välta den andra i golvet så den gick i tusen bitar)
När man vispar äggvitor för det absolut inte vara något fett i skålen för då kommer det inte bli något hårt skum.
Så jag håller den ordningen för då behöver jag inte oroa mig lika mycket för fett rester när jag jag diskar skålen mellan momenten. 
Är ju lat och kör den i diskmaskinen annars.
 
Men nu tillbaka till cheesecaken
Varva krossade pepparkakor och smeten i valfri form och dekorera efter smak.
 Min smet räckte till två små portionsformar för mig och mannen att smyga med en kväll.
Men också till att fylla en pepparkaksburk som ska tas med till min mamma.
 
 
Helt perfekt ta med burk!
 
 
Har ni några tips på andra smaker lämna gärna en kommentar!