Frusen Cheesecake med Kiwi

Jag älskar kiwi så detta var bara helt perfekt för mig.
När jag var nere på lidl igår så hade dom extra pris på kiwin och då var jag ju bara tvungen att
hitta på något med just det.
Faktiskt så hitta jag allt jag behövde på lidl, till och med formen jag använde är från lidl.
Dock är den några månader och inte inköpt igår.
Men här kommer receptet i alla fall .
 
Du behöver:
Kiwi 
150g mascarponeost 
5 dl vispgrädde 
3 ägg 
1,5 dl socker 
200g digistivekex
150g smält smör 
1 dl kokos 
 
Börja med att krossa kexen och blanda med det smälta smöret.
Blanda ner kokosen och tryck sen ut i formerna du har valt.
Man kan antingen göra det i portioner eller som en hel i tex sockerkaksform.
När det är klart låt formen/formarna stå i kylen tills fyllningen är klar.
 
Börja med att separera äggen och vispa äggvitan till ett fluffigt vitt skum.
Vispa ägg och socker poröst i en annan bunke och vänd sedan ner osten.
Det blir många skålar men det är verkligen värt det.
Vispa nu grädden fluffig och vänd ner den och äggvitorna i skålen med osten.
Det är viktigt att man vänder ihop det försiktigt och inte vispar.
 
När det kommer till hur mycket kiwi och dekoration så är det bara smak och fantasi som sätter gränser.
Jag skar kiwin i tunna skivor och satte längs kanterna men man kan också hacka den och ha direkt i ostblandningen.
När man har valt hur man vill dekorera så är det bara att fylla fomerna man valt och låta stå i frysen 3-4 timmar beroende på storlek.
 
Jag har kiwi sylt som jag kokat själv ovan på mina och det tog jag på efter dom hade frusit.
 
 
 
Dela gärna med är av vilka formerna ni använder och om ni använder någon annan frukt?