Taco Fredag = Taco Cups

Vi har det lite som tradition att vi äter tacoa varannan fredag och idag är inget undantag.
Men man kan ju försöka variera sig lite så idag fick jag tänka till lite.
När jag var och handla så såg jag så söta små mini tortillas så det blev två paket sånna och lite annat.
Mini tortillas, taco kött och ost blev taco cups.
Var ju tvungen att prova att göra några till lunch så jag inte bjuder familjen på något oätbart.
Och gud vad gott det blev!
 
Recpet:
1 pkt riven ost 
1 pkt mini tortillas 
500 g köttfärs 
1 pkt taco krydda 
 
Stek köttet och blanda ner kryddan, jag brukar göra egen taco krydda men va lite lat idag.
Placera ett glas i mitten av tortillan och klipp lite diagonalt mot glasets kant.
Upprepa tre gånger på varje tortilla.
 
 
Placera bröden i en mufffinsplåt och fyll med köttfärs.
Strö över riven ost.
 
 
Ställ i ugenen på 175 grader ca 10 min.
Servera med en god sallad och lite dressing.
 
 
 
Taco fredag är räddad än en gång!