Fruktsallad Till Fredagsmyset

Inte för att mina barn är jätte stora godis monster men ibland kan man bara
känna att en nyttig helg inte är helt fel.
Så till gårdagens mys blev det fruksallad på drakfrukt, jordgubbar och kiwi.
Jag har talllrikar, skåla och glas i all oändlighet men ibland är den vackraste serveringen i 
fruktens eget skal.
Barnen blev super imponerade och tyckte det var så häftigt!
Det blir absolut fler fruktkvällar här.
 
 
Vad är fredagsmys hos er?
Har ni någon super frukt man bara inte får missa eller några andra goda tips?
 
 
 
#1 - - Alice:

Så otroligt vackert! Förstår att det gick hem hos barnen. Jag har aldrig ätit drakfrukt men kände genast att det är nått jag måste testa.

Svar: Tack så mycket! Det är en otroligt vacker frukt som man kan göra mycket roligt med och den väcker barnens intresse. Men jag kan inte låta bli att undra var vilket sjukhus du jobbar på?
Sara Alfredsson

#2 - - Alice:

Jag jobbar extra på akuten Sahlgrenska i Göteborg!

Svar: Aha vad roligt! Jag jobbar som undersköterska på THIVA i Lund, bästa jobbet någonsin!
Sara Alfredsson

#3 - - Alice Nerén:

Wow vad spännande! Jag jobbar som sekreterare/traumasekreterare men håller på att utbilda mig till läkare. Känner verkligen att jag valt rätt med ett yrke inom vården.

Svar: Finns inget bättre jobb än vården och speciellt när man jobbar på en avdelning som min ! Önskar dig all lycka till med utb och ska definitivt in och läsa lite mer på din blogg
Sara Alfredsson