Chocolate Chocolate Chip Cookies - Med Nötter

En av mina favorit kakor är chocolate chocolate chip cookies och idag prova jag att blanda i lite nötter.
Det gjorde verkligen kakan rättvisa.
Jag älskar detta receptet lite extra mycket för det går frysa degen formad som en rulle.
På så vis kan man bara ta fram, värm upp ugnen och när den är varm
är det bara att skära skivor och grädda.
Perfekt när sötsuget tar över, man får oväntat besök eller väntat besök för den delen men 
inte orkar dra fram allt och börja baka.
 
Ska nog erkänna att det sista inte är något jag kan oroa mig över, köket är min plats för glädje.
Känner jag mig stressad, ledsen eller bara allmänt uttråkad är köket min perfekta flykt.
Jag kan spendera flera timmar i köket och njuter lika mycket av varje sekund.
Det kan inte bli mer än fel, vilket det har blivit många gånger när jag 
gör mina experiment!
Men vad gör det?
Även om det inte blir bra så är det en läxa lärd.
 
Men som sagt detta är mitt favorit recept, vill du inte ha nötterna så går det jätte bra att utesluta.
 
Recept 
225 g smör 
2 dl socker 
2 ägg 
2 1/2 dl ljust muscovado socker 
7 dl mjöl
1/2 msk salt 
1 tsk bakpulver 
1 tsk bikarbonat 
1 dl kakao 
1 dl sirap 
300 gram hackad valfri choklad 
200 g blandade nötter (valfritt)
 
Vispa socker och smör fluffigt.
Tillsätt äggen ett åt gången och vispa ihop ordentligt.
Blanda ihop resterande torra ingredienser i en separat bunke och vispa sen ner med smör blandningen.
Tillsätt sirap, choklad och ev nötter.
Klicka ut degen på en plåt, håll ordentligt mellanrum då dom flyter ut en hel del.
Grädda ca 10 min 175 grader.
 
 
Finns ju inget bättre än kakor och mjölk! 
 
 
Och en kaka är alltid uppskatad så varför inte slå in några fint och ge bort som tack?