Banankaka med Mörk Choklad

Mina barn är helt galna i frukt så jag köper ofta hem jätte mycket och ändå försvinner det på två dagar.
Börjar inse nu att det är mina två äldsta som står för allt ätande.
Dom har inte varit hemma så mycket under sportlovs veckan och helt plötsligt
stod jag hemma med ett fullt fruktfat.
Många bananer som börja se så där lagom roliga ut.
Det tar ju emot så mycket att kasta när dom egentligen går att äta fast dom inte ser så ut.
Ville prova att göra något annat en helt vanlig banankaka så det fick bli en
med mörk choklad, så himla god!
Jag inbillar mig att den är lite nyttig eftersom det är så mycket frukt i den men antar att det bara är inbillning?
 
Recept
3 lagom roliga bananer
3 dl mjöl
1 dl kakao
1 1/2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
1 dl socker
100 g smör
2 ägg
4 msk vanilj youghurt 
1 tsk vaniljpulver 
100 gram mörk choklad 
 
Värm ugnen till 200 grader.
Mosa bananerna med en gaffel så noga det går.
Blanda alla torra ingredienser i en bunke och ställ till sidan.
Smält smöret, hacka chokladen och vänd ner den i smöret.
Rör tills allt smält.
Tillsätt ägg och youghurt och rör ihop.
 
 
 
Häll allt över mjölblandningen inklusive bananerna och vispa till en jämn smet.
Häll upp i en brödform klädd med bakplåtspapper alternativt smord och brödad.
Om du har en banan över dela den på hälften och lägg på toppen av kakan.
Grädda ca 45 min eller tills provstickan är torr.
 
Kakan blir otroligt saftig och mjuk.
Men det bästa av allt är nog att barnen älska den!
Har du inte vanilj youghurt hemma fungerar det lika bra med gräddfil, vanlig youghurt eller fil.
Så här kommer det inte kastas fler bananer.
 
 
 Kakan sjunker en del när den har svalnat