AnanasSorbet På Bara 4 Ingredienser

Igår när jag tog min dagliga promenad till Ica så fundera jag lite på vad detta besöket skulle erbjuda.
Vi har det bästa Ica där jag bor!
Dom har alltid något roligt på extrapris villket gör att man får fundera lite på vad man kan göra för roligt.
Igår var det ananas som var billigt.
15:- för en stor, fin och perfekt mogen ananas!
Jag kan inte äta det färskt så det fick bli en super god sorbet med ananas och citron.
 
Du behöver 
1 ananas 
Saften av 1/2 citron 
2 msk socker 
2 dl vatten 
 
Börja med att skära bort det yttre på ananasen och den hårda delen i mitten.
Dela sen i mindre bitar.
Lägg ananasen och övriga ingredienser i en mixer och kör tills du får en helt slät blandning.
Om du har en glassmaskin följ nu anvisningarna på den.
Om du som mig inte har en så lägg det i en lite större burk och frys 2 timmar.
Ta ut och blanda om och frys minst 5 timmar till.
Sen är det bara att njuta!