Chocolate Chip Cookie Cups

Jag älskar chocolate chip cookies och jag älskar brownies så varför inte kombinera dom två?
Chocolate chip cookie cups med brownie fyllning?
Kakfantaster, chokladälskare och många andras drömkaka.
En underbar vän tog med min son till rättcentrum i Malmö på studiebesök eftersom han vill läsa till polis.
Självklart va jag tvungen att baka något han kunde ta med sig och då blev det dessa. 
Dom blev uppskattade och fösvann tydligen fort!
Man kan göra dom i god tid innan man ska servera eftersom dom går jätte bra att frysa men av någon mystisk andledning finns mina aldrig kvar i frysen så lång tid!
 
Du behöver - Cookiecup
 
70 gram smör 
60 g muscvado socker 
130 g mjöl 
1 äggula 
1/2 tsk salt 
100 g choklad knappar 
 
Starta ugen på 170 grader.
Vispa smör och socker till en fluffig massa.
Tillsätt äggulan, mjöl, salt och mixa ihop till en jämn deg.
Rör försiktigt ner choklad knapparna så dom inte trycks isönder.
Dela upp degen i 24 lika stora bollar och lägg en i varje fack av en mini cupcakes plåt.
Tryck ut degen längs sidorna på formen så det formas som en muffins form.
 
 
Lägg plåten i frysen medans du rör ihop brownie fyllningen.
 
Du behöver - Brownie 
 
150 gram margarin 
2 1/2 dl socker 
2 dl kakao
1 dl mjöl 
2 ägg 
1 krm salt 
 
Smält smöret i en kastrull och blanda undertiden ihop alla torra ingredienser i en bunke.
När smöret har smält rör ner alla torra ingredienser direkt i kastrullen, rör om till en jämn smet.
Tillsätt äggen och rör ihop igen.
Ta nu ut muffinsformen och fyll alla skalen med browniesmeten.
Grädda ca 10-12 min och låt svalna helt innan du tar loss kakorna från formen.
 
 
Jag fyller mina ganska högt upp
 
 
Toppa med grädde och ett körsbär för att ge den riktigt lyxiga känslan
 
 
Dom är nästan godare dagen efter men dom brukar inte klara sig så länge här hemma!
 
 
Bakar du dom får du gärna tagga mig i bilden på Instagram, unik.S eller skriva en rad här om vad du tycker!