Brownie Snurror

Jag har ett brownie recept som är min absoluta favorit och jag gör många variationer på den.
Tex brownietårta och chocolate chip brownie cups men idag blev det ny favorit! 
Browniesnurror!
Som en kanelbulle fast med brownie fyllning istället. 
Bulle och ett glas mjölk så var min dag räddad.
 
Du behöver:
2 1/2 dl rumsvarm mjölk
25 g Jäst
1 msk Kardemummakärnor
1/2 dl socker
1 Ägg
75 g Smör i små bitar
ca 450 g mjöl
 
Rör ut jästen med smöret tills den smält helt.
Tillsätt alla övriga ingredienser och arbeta i köksmaskin ca 10 min.
Lägg plast över bunken och låt jäsa ca 1 1/2 - 2 timmar.
 
Gör undertiden brownie smeten
Du behöver:
75 g smör 
1 dl kakao 
1 dl socker 
1 ägg 
1/2 dl mjöl 
 
Ta upp den färdig jästa degen på mjölat bord och kavla ut till en stor rektangel. 
Bre på brownie smeten och vik ihop på längden.
Skär ut ca 2 cm tjocka längder och snurra till bullar. 
Vik in skarven så den inte lever sitt eget liv när den jäser.
Låt jäsa på en plåt medans ugnen blir 200 grader varm.
Pensla med ägg och toppa med pärlsocker.
Grädda ca 10 min i mitten av ugnen.
 
 
 
Dessa med ett glas mjölk är inte helt fel kan jag säga!
 
 
 
Vad är dina favorit snurror? 
#1 - - Josefine:

Men muuuums, vad smarrigt!

Svar: Dom va jätte goda! Tycker absolut du ska baka dom!
Sara Alfredsson