Hälso Knäcke - Enbart Frö

Runt nyår och så brukar dom flesta göra en massa löften som kan pendla mellan himmel och
jord men tror dock det vanligaste är just att man ska vara mer hälsosam.
Jag gör inget sådant löfte för jag vet att jag inte kan hålla det.
Jag äter det jag vill men försöker att inte äta för mycket av det goda, man måste få njuta av livet.
Mitt motto är typ: Ju mer du väger desto svårare är du att kidnappa så ät mer kaka!
Dock betyder inte det att jag inte uppskattar nyttigmat som smakar gott.
Man ser ofta i butiker färdiga blandningar till knäckebröd men jag tycker dom är så himmla dyra.
Så jag bestämmde mig för att försöka slänga ihop ett eget recept med påsarnas innehåll som insperation 
 
Du behöver:
 
1 dl Pumpakärnor 
1 dl Solrosfrö 
1 dl Sesamfrö
3/4 dl Linfrö 
1/2 dl Chiafrö 
1/2 tsk Salt
4 dl Kokande vatten
 
Rör ihop alla ingredienserna i en skål och låt stå ca 1 timme
Bre ut på bakplåtpapper och grädda 20 min i 175 grader
Ta ut och dela i rutor om du vill ha fina kanter 
Grädda ytterligare 45 min på 130 grader
 
 
Så ser det ut innan när det har ståt en timme 
 
 
Riktigt smör med salt på servera jag till mina knäckebröd 
 
 
Det svarta saltet ser lite festligare ut