Grundrecept På Cheesecake + Blåbär

Vi här hemma älskar cheesecake och speciellt den som är frusen.
Det är så enkelt att ha i portions bitar och bara ta fram
när man känner sig sugen.
Förra veckan hade jag tema kola smak så varför inte cheesecake smaker denna?
Jag använder ett grundrecept som kommer finnas här och resten av veckan kommer ni att kunna se ett nytt inlägg med en ny smak och hur man tillsätter det till grundreceptet.
Har ni någont tips på smak så bara skriv en rad!
 
Grund recept 
Du behöver:
 
200 gram Färskost 
 200 gram Socker 
4 dl Grädde 
+ smaksättning 
180 g digestivekex
100 g smält smör
 
Börja med att banka kexen till smulor och häll över det smälta smöret.
Tryck ut i vald form, jag gjorde mina i stora muffinsformar (12 st).
Ställ kallt tills fyllningen är klar.
 
Blanda socker och färskost mjukt, vispa grädden och vänd ner i bunken.
Tillsätt smaken du har valt.
Till dessa valde jag blåbär så jag tillsatte 1/2 dl frusna mixade blåbär.
 
Frys minst 3 timmar och dekorera med tex bär, blommer eller grädde.