Golden Delicious Cupcakes

Jag är hemma sjukskriven med min yngsta son en vecka fram och jag håller på att klättra på väggarna!
Så igår kväll vid elva tiden börja jag baka cupcakes med lite av vad jag hade hemma.
Mitt stora problem just nu är att jag inte kan komma på något namn...snälla hjälp!
 
Du behöver 
Muffins:
150 g Mjöl 
200g Socker 
4 Ägg 
2tsk Bakpulver
2tsk Vaniljsocker 
 
Chokladganache:
5d Grädde 
200 g Mjölkchoklad 
300 g Mörk choklad 
 
Kolasmörkräm:
1/2 dl Florsocker 
50 g Smör 
3-4 msk karamelliserad mölk 
 
Dekoration:
Hackade nötter 
ferrocher
 
Muffinsen
Börja med att vispa och socker till en pösig smet.
Tillsätt en blandning av resterande torra ingredienser och vispa jämnt.
Fyll muffins formar 2/3 full och grädda ca 10-15 min.
Låt svalna helt 
 
Chokladganache:
Bryt ckokladen i små bitar och lägg i en bunke, gärna av rostfritt stål eller glas.
Koka upp grädden och häll över chokladen.
Låt stå några minuter innan du börjar röra ihop till en blank chokladsås.
Låt stå i rumstemperatur och svalna.
Min var redan färdig därför kunde jag göra mina direkt annars tar det ganska
lång tid för den att stelna till.
Så bli inte orolig efter 30 min!
 
Kolasmörkräm:
Vispa smöret en stund innan för att bli av med smörsmaken.
Tillsätt florsocker och den karamelliserade mjölken.
Blir frostingen för mjuk går det bra att tillsätta mer florsocker tills önskad konsistens uppnås
 
Nu är det dax att börja dekorera!
Jag spritsa med en rundtyll precis vid botten av mina muffins och rulla sen det i hackad mandel.
Spritsa med en stjärntyll smörkrämen och tryckte sen fast en ferrocher på toppen.
Bara fantasin sätter gränser här!
 
 
 
Om man inte tål eller tycker om nötter kan man dekorera med hackad choklad 
 
 
Och kanske en dumle på toppen istället 
 
 
Jag servera mina med jordgubbar för det bryter det söta gott tycker jag 
 
 
Bara fantasin sätter gränser men min fantasi tog slut när det gäller namn så snälla hjälp mig med det!