Delux Dulce

Jag älskar paj deg men är dock inte så förtjust i varm frukt så försökte knåpa ihop en kaka som smaka som paj men ändå inte.
Öppna skåpet för att se vad jag hade hemma och det var inte mycket men hade i alla fall följande.
Dulce de leche och jordnötter i skafferiet och lite bas varor.
Jag gjorde en stor sats då jag ville fylla en hel braspanna men det går bra att halvera receptet.
 
 
 
Du behöver Halv/Hel :
250/500g smör
110g/220g socker 
100g/200g florsocker
250/500g mjöl 
0.5/1 tsk vaniljpulver
0.5/1 burk dulce de leche
250/500 gram salta jordnötter
 
Blande florsocker, socker och smör fluffigt.
Tillsätt mjöl och vanilj, blanda ihop till en deg.
Tryck ut ca halva degen i vald form och grädda ca 10 min i 170 grader, lägg den andra halvan i kylen.
Under tiden hacka nötterna och blanda ner dom i dulec de leche.
Ta ut kakan ur ugnen men låt värmen vara på, bred över nöttblandningen och smula över den andra delen av degen.
Grädda ytterligare ca 10-15 min tills gyllenbrun.
Låt svalna lite innan du delar den.
 
Dom blev precis lagom sega och super goda
 
 
 
 
Varför inte slå in dom i en fin förpakning och ge till någon du tycker om