ChokladKola Klubbor

Hade lite tråkigt igår kväll så jag koka lite kola, super enkel kola!
Istället för små bitar så valde jag att göra mina till klubbor.
 
Du behöver 
3 dl socker 
2 dl grädde 
1 dl sirap 
100 g smör 
0,5 dl kakao
 
 
Börja med att dela ett bakplåtspapper i mindre delar, till den storleken du vill ha på dina klubbor.
Jag valde att dela mitt papper i 8 delar.
Rulla nu ihop pappert till strutar och stick ner i en form med socker, mjöl eller vad du har 
hemma att fylla formen  med.
Blanda nu alla ingredienser i en tjockbottnad gryta eller en stekpanna med hög kant.
Koka upp till ca 128 grader och häll försiktigt över i strutarna.
Receptet räcker till ca 16-20 strutar beroende på storleken.
 
 
 
Även om kolan kan se lite bubblig ut precis när du häller upp den så blir den slätt och fin snabbt 
 
 
Dom står jätte fint och stadigt i formen så låt dom svalna där och sätt i pinnarna efter ca 1 timme.
Om du inte har klubb pinnar går det bra med polkakäppar, grillpinnar eller liknande!