Sötpotatis Rösti Med Underbara Färger

 
 
 
I allt detta grå som pryder vårt avlånga land så känns sommar och härliga färger så långt borta! 
Men ja kan man inte få det ute så får men fixa det hemma själv i köket! 
Så varför inte lite sötpotatis rösti toppad med tomatsalsa, avokado och hemma odlade skott?
Missa inte rabattkoden längst ner. 
 
Du behöver:
300g sötpotatis 
1 klyfta vitlök 
1 ägg 
Salt och peppar efter smak
 
Sätt ugnen på 200 grader.
Skala och riv sötpotatisen på det grövsta av ett rivjärn.
Pressa vitlöken i en bunke, tillsätt kryddorna och vispa ihop med ägget.
Rör mer sötpotatisen och forma sen 4 runda plättar på ett bakplåtspapper.
Grädda ca 20-25 eller tills dom fått fin färg.
 
Tomatsalsa:
 
3 stora tomater
1 rödlök 
Olivolja 
Salt och peppar
 
Hacka tomaterna i små kuber, fin hacka löken och rör sen ihop med resterande.
 
Jag toppade också med en halv avokado och hemma odlade skott från sproutly som ni hittar här.
Mina favoriter är absolut dom som jag har på min rösti och det är solrosskott, rädisskott och rödvetsskott.
 
 
(null)
 
Till och med mina barn gilla färgerna i maten!
 
(null)
 
(null)
 
Med rabattkoden unik.s får ni 20% på hela köpet hos sproutly!
Ni hittar även mig på Instagram unik.S
 
(null)
 
På bilen ovan kan ni se vad jag fick av sproutly genom ett samarbete med dom.
Det är deras Basic kit