Vegansk Het Chili Con Carne

Min syster var på besök hemma i Skåne och hon är så otroligt saknad!

Jag tänker sällan så mycket på vad jag kastar i när jag lagar mat eftersom jag oftast använder vad jag har hemma i skåpen men nu fick jag tänka efter.

Min syster är vegan!

Man inser inte hur mycket som man tror är helt vegitabilsikt som faktiskt inte är det förens man

måste börja läsa på allt!

Men det blev en chilli con carne på soja färs.

Recept:

1 paket sojafärs 

ca 400 gram kokta bönor 

2 burkar krossad tomat 

1 vitlköks klyfta 

2 gula lökar 

1-2 chili frukter

1/2 dl vatten 

1 tsk svartpeppar 

salt efter smak 

Börja med att blötlägga soja färsen efter instruktionerna för det märke du har köpt.

Hacka lök och chili fint.

Stek sojafärsen i olja och tillsätt lök, chili och kryddor.

Tillsätt övriga ingredienser och låt koka ihop ca 15 min 

Servera med ris och gärna lite bröd.

Recept på veganskt stekpannebröd hittar du här.