Havreflarn Med Twist

Jag har älskat havreflarn sen jag var liten och detta är samma recept som min
mamma alltid gjort efter.
Hon gjorde alltid sina platta och doppa halva i choklad.
Jag rulla mina och fyllde med en kräm som har rik smak av kola.
Dom frasiga flarnen med mjuk fyllning passar både till fika och som efterrätt med tex vaniljglass.
 
Du behöver
Flarn:
 
3 dl Havregryn
2 dl Mjöl
1 1/2 dl Socker
125 g Smält smör 
3 msk Vatten 
1 1/2 tsk bakpulver 
 
Fyllning:
250g Mascarponeost 
4-5 msk Karamelliserad mjölk 
 
Blanda alla torra ingredienser i en bunke och häll över det smälta smöret.
Tillsätt vatten och rör om.
Klicka ut smeten på en plåt med gansk stort mellanrum då dom flyter ut en hel del.
Tänk på att dom måste rullas ganska varma så gör inte för många på en gång, 
bättre att göra många plåtar.
 
Grädda på 175 grader tills gyllenbruna 
 
Jag rulla mina genom att lägga lite bakplåtspapper på en kökshanduk
så jag inte brände mig lika mycket.
 
Fyllningen:
 
Vispa osten mjuk och blanda sen in den karamelliserade mjölken.
Man kan öka/minska delen karamelliserad mjölk lite beroende på hur mycket man vill det ska smaka kola.
Jag uppskattar den kraftiga smaken av kola.
Vänta med att fylla flarnen tills dom svalnat helt annars kommer fyllningen att smälta
 
 
 
Om man spritsar in fyllningen så går det mycket lättare 
 
 
Inte lätt att ta foto när en 4-åring springer vilt, försvann en bit helt plötsligt 
Ingen vet var 
 
 
Super gott med vaniljglass till!