Kärleksmums med Nutella Forsting

Jag är inte den som kan äta en nutella macka på morgonen men jag älskar dock att baka med det.
En av min sambos favorit kakor är kärleksmums och varför inte kombinera det med nuttella?
Så här är min version av nutellamums 
 
Du behöver
225 gram margarin 
2 dl mjölk 
5 ägg 
1/5 dl kakao
4 1/2 dl socker 
1 krm salt
3 tsk bakpulver 
6 dl mjöl 
 
Börja med att smälta smöret och häll i mjölken, ställ det till sidan och låt svalna lite.
Under tiden vispa ägg och socker pösigt.
Blanda alla torra ingredienser i en annan skål så det blandar sig ordentligt och sen ner med det i äggblandningen.
Tillsätt smöret  i en tunn stråle under vispning och vispa till en jämn smet.
Klä en braspanna eller form med bakplåtspapper och häll i smeten.
Grädda ca 20 min på 175 grader.
Jag hade ingen mjölk hemma nu när jag skulle baka för min mini råka spilla ut nästan en liter mjölk på golvet så det fick bli grädde i min denna gången.
Men som man säger inte lönt att gråta över spild mjölk och det fungera lika bra med grädde.
 
Frosting 
 
Du behöver
100 gram smör 
5 dl florsocker 
1/2 dl kakao 
1/2 dl starkt kaffe 
1/2 dl nutella
Ev lite vatten
 
Smält smöret, tillsätt allt utom nutellan och rör det till en jämn smet.
Jag dricker inte kaffe så jag har sällan det färdigt och känner inte för att brygga en kanna om jag bara
ska ha 1/2 dl.
Men det fungerar jätte bra att använda pulverkaffe och då blandar jag ca 1 tsk till varje dl vatten för
att få stark kaffe.
Tillsätt nu nutellan och rör ihop.
Om du tycker att frostingen blir lite tjock så kan man ta i lite vatten så den blir lättare att få jämn över kakan.
Det ska påminna lite om chokladsås i konsistensen.
 
 
 
Det är en ganska kompakt kaka så det är gott att bryta av med någon form av färska bär eller varför inte lite glass när den riktiga sommar värmen kommer.
 
 
Man kan öven garnera med till exempel hasselnötter om man inte vill ha kokos.