Budapestrulle med Färska Jordgubbar

För mig är baka myvcket avslappnande, det ger mig tid för mina egna funderingar och vem kan inte behöva det när man är en familj på sex personer.
Vi bor i Malmö så det finns många fina torg att köpa färska bär och frukt billigt.
Dagens bär blev jordgubbar. 
Alla barnen älskar Budapestrulle så det blev en variant av det.
 
Du behöver:
 
6 äggvitor
3dl strösocker
50g marsanpulver
100g finhackade hasselnötter
 
 
Fyllning + garnering : 
4 dl vispad grädde
500g jordgubbar
 
Vispa äggvitorna till ett hårt skum och tillsätt sen sockert ca 1/2 dl åt gången och låt vispa 1 min i mellan tills du tillsatt allt socker.
Jag valde att köra mina hasselnötter i mixern men om man inte har det så fungerar det lika bra att hacka dom fint förhand.
Blanda marsanpulvert med hasselnötterna och vänd sedan ner det i smeten försiktigt, vispa inte.
Klä en plåt med bakplåtspapper och spritsa ut ca 9-10 längder av smeten.
Grädda mitt i ugnen på 175 grader 20-25 minuter 
 
Låt svalna helt innan du börjar med fyllningen.
 
Skär jordgubbarna i mindre bitar men spara dom finaste att dekorera med när kakan är klar.
Bred grädden på kakan och strö över dom hackade jordgubbarna.
 
 
Nu är det dax att rulla ihop den och det gör du lättast med hjälp av bakplåtspappert på samma sätt som man gör med en rulltårta. 
Efter du har rullat ihop den kan du skära av kanterna.
Nu gäller det att dekorera efter egen smak.
Jag spritsa tunnt choklad över, spritsa ut små gräddtoppar och satte en skiva jordgubb mellan varje.
 
 
 
Perfekt fika en vanlig söndag eller en enkel kaka på kalas.