Chocolate Oreo Nutella Cheesecake

 
Mitt choklad sug var på topp idag och var bara tvungen att prov baka denna underbara kaka!
Vad kan vara bättre än en super god och enkel kaka som inte ens behöver vara i ugnen?
Av detta recept blir det fyra små formar som jag köpte på Lagerhaus idag eller en stor form.
Jag tycker om när dom är i mindre format eftersom att det är lätt och ta fram eller ta med om man vill ha en snabb fika med till en vän.
 
Behöver
Till botten:
15-20 choklad oreos
50g smör 
2-3 msk nutella
 
Till Fyllningen 
400g färskost 
2 dl nutella 
80g mörk choklad 
Nötter eller torkad frukt
 
Mixa alla ingredienser till botten i en matberedare eller krossa kakorna till smulor och tillsätt sen resterande.
Tryck ut kakdegen i formarna (formen) och låt stå i kylen medans du mixar fyllningen.
 
Häll upp nutellan i en micro säker skål och bryt ner chokladen.
värm nutellan i ca 1 min och blanda till chokladen har smält helt.
Vispa nu ihop alla ingredienser till en jämn smet och fyll kakskalen.
Toppa med oreo smulor och dom nötter/torkad frukt du gillar mest.
Låt stå i kylen minst 3 timmar 
 
 
Jag valde att toppa min med hasselnötter och mandel men bara fantasin sätter gränser här